Sunday 17 February 2013

Allergic to Cephalexin

Salam dear ALL,

Arini nak kongsi pasal kes allergic makan antibitic. Igt lagi tak post pasal kencing kotor + dah kena jangkitan kuman tu...?? bule KLIK SINI utk baca entry ni okay...

Now, pasal Cephalexin 250mg kaler pink ni, aku dah consume for 2 days..lepas tu waktu malam naik segala bijik2 merah + gatal2 macam jadi sopak garam..adoi...pedihnya ALLAH je la yg tahu...aku gatw kat hubby & hubby ckp maybe sbb this antibiotic so aku pn stop x amek dah...

Mesti ada yg ckp aku x ikut perkripsi doc kn...tak ehhh...aku sayang baby okay...sehari 3x makan 2 biji..means that 500mg sekali take & must take selang 8 hours...bayangkan ak kena divide masa siap2 supaya betol2 ikut perkripsi ni kn...

So, aku ada la tnya kay incik Google pasal antobitic neyy...xde byk sgt penerangan byk farmasi yg jual on9 adalaa...then, antara kesan2 dia mmg bole sebabkan allergy...salah aku jugak x gtaw doc awal2 klu antibiotic aku mmg slalu gak kena pilih...maklumla, ak dengan allergy gatal2 & merah2 d badan tidak dapat dipisahkan...jgan tataw ehh...sekali kena allergy ni konfem esok aku kena inject...!!~ gggrrrr...tamau...

So, to mummy yg tetiba ada same kes dgn aku, stop the antibitic & direct consult doc or nurse....cam aku, x g jumpa doc tu balik pn...aku just inform nurse during weekly check up & nurse pn advice suh stop...so skrg utk prevent this kencing kotor & jangkitan kuman mmg aku amek air bali & tukar pantiliner selalu...natural ways la kiranya...hopefully okay...



No comments:

Post a Comment